و خداست که شفا میبخشد

سوالی دارید؟

در مورد مشکلات سیستم حرکتی و آسیب ها و بیماری های آن سوالات زیادی وجود دارد. بسیاری از این سوالات در بین افراد، مشترک و ثابت است. در این قسمت سعی میشود تا به سوالات متداولی که ممکن است برای هر کسی ایجاد شود پاسخ داده شود.

برای جوش نخوردن شکستگی استخوان ترقوه خود چه کنم؟

شکستگی ترقوه معمولا بصورت غیر جراحی درمان شده و در غالب اوقات جوش میخورد. انتظار میرود این شکستگی بعد از شش ماه جوش خورده باشد. جوش نخوردن شکستگی استخوان ترقوه شایع نیست.

تصمیم برای انتخاب نوع درمان جوش نخوردگی استخوان ترقوه بسته به علائم بیمار متفاوت است. در غالب مواقع این جوش نخوردگی مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نکرده و فقط در تصویر رادیولوژی دیده میشود. در این موارد نیازی به درمان آن نیست. اگر جوش نخوردن این استخوان موجب بروز درد و یا کاهش قدرت شانه شود ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد.

در صورت نیاز به جراحی این کار با فیکس کردن محل جوش نخوردگی با پلاک و استفاده احتمالی از پیوند استخوان صورت میگیرد.

جوش نخوردن استخوان ترقوه حتی اگر درمان هم نشود عارضه ای در سنین بالا برای بیمار بوجود نمیاورد. مشکل احتمالی جوش نخوردگی همانطور که ذکر شد درد احتمالی و قدری کاهش در قدرت شانه است که در صورتیکه بیمار را زیاد اذیت نکند میتوان با آن کنار آمد.

مراقبت بعد از جراحی شکستگی پاشنه چیست؟

شکستگی های پاشنه معمولاً به خوبی بهبود می یابد ، اما ممکن است ضعیف شود. از آنجا که استخوان پاشنه یا پاشنه پا از استخوان اسفنجی ساخته شده است ، بیمار معمولاً مشکلی برای شکستگی و بهبودی ندارد ، اما از آنجا که شکستگی برای رفع شکستگی دشوار است ، برخی از بیماران با شکستگی مشکل دارند.

بعد از جراحی پاشنه ، خطر تورم پا زیاد است ، بنابراین بیمار باید چند روز دراز بکشد و مچ پا را بالای سطح قلب نگه دارد. این باعث بازگشت خون وریدی به قلب شده و تورم را کاهش می دهد. خنک کردن محل و استفاده از داروهای ضد التهاب مانند ناپروکسن ، سلکوکسیب یا پراکسایکام می تواند به کاهش تورم و درد ناشی از این عمل کمک کند.

برای خنک کردن می توانید مکعب های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید ، آنها را در کنار یک حوله نازک قرار دهید و آنها را در این مرحله قرار دهید.

پوست اطراف پاشنه پا بسیار حساس است و ممکن است در حین عمل آسیب دیده باشد. هنگام تعویض بانداژهای روزانه از محل جراحی ، بیمار یا شخصی که پانسمان را انجام می دهد ، باید محل جراحی زخم جراحی را به دقت بررسی کند تا مشکلی مانند سیاه شدن لبه ها یا ترشحات بیش از حد وجود نداشته باشد. .

اگر از ناخن ها و پالت ها برای جراحی استفاده شود ، بیمار باید چند روز پس از عمل جراحی مچ پا را شروع کند تا اجازه محدودیت حرکتی در مچ دست و زیر مفصل بیمار وجود نداشته باشد.

به علت ساییدگی حفره لگن درد شدیدی دارم. چه کنم؟

قبل از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که ساییدگی مفصل ران قابل برگشت نیست. مهمترین پایه ساییدگی و آرتروز مفصل ران تخریب و آسیب غضروف مفصل است و متاسفانه غضروف توانایی ترمیم ندارد. پس بجای درمان ساییدگی مفصل ران باید بیشتر از مدیریت مشکلات ناشی از آن سخن گفت. همانطور که ذکر شده مهمترین این مشکلات درد و محدودیت حرکتی است. البته کوتاهی اندام تحتانی و لنگش هم میتواند از علائمی باشد که بدنبال سایددگی مفصل رات ایجاد شده و بر زندگی فرد تاثیر میگذارد.

در مواردی که بیماری در مراحل ابتدایی است و شدت آرتروز و ساییدگی هنوز زیاد نشده است ممکن است بتوان با اقدامات حمایتی تا حدودی از مشکلات بیمار کاست. مهمترین این اقدامان عبارتند از:

• کاهش فعالیت های بدنی
  • اجتناب از حرکات شدید مفصل را و خم و راست کردن مکرر آن
  • مصرف داروهای ضد التهاب

علت افتادگی مچ پای من چیست؟

عصب پرونئال میتواند به علت آسیب هایی که به عصب سیاتیک در ناحیه لگن وارد میشود و یا به علت فتق دیسک بین مهره ای و یا بیماری ها و تومورهای نخاع و ستون فقرات هم دچار آسیب و فلجی شود.

پزشک ارتوپد میتواند علت افتادگی مچ را با استفاده از بررسی های پاراکلینیکی مانند نوار عصبی و با استفاده از روش های تصویربرداری ارزیابی کرده و درمان متناسب با آن را انجام دهد.